Eerste indrukken

10 september 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Hi guys how are you? Inmiddels zit ik bijna 4 dagen in San Francisco en er is al aardig wat gebeurd.

Zo erg als ik er tijdens mijn eerste en vorige blog naar uitkeek om naar San Francisco te gaan, zo erg zag ik er in het weekend van 7 september tegenop. Waar was ik aan begonnen en waarom wilde ik dit zo graag?

Zaterdag 7 september was dan de grote dag. Het afscheid nemen viel mij (en de rest natuurlijk ook) erg zwaar. Om 10:20 vloog ik van Amsterdam naar Londen Heathrow, waar ik overgestapt ben op mijn vlucht naar San Francisco. Ik heb een prima reis gehad, al duurde de vlucht naar San Francisco mij wel erg lang. Virgin Atlantic is overigens echt een aanrader om mee te reizen, aan voedsel geen gebrek!

Ik kan nog niet zeggen dat ik het erg naar mijn zin heb hier. Het valt me erg zwaar op het moment  ik vind het moeilijk om hier alleen te zijn, het tijdsverschil vind ik rot (als jullie slapen ben ik wakker en andersom), ik moet nog erg zoeken naar woorden in het Engels en het gastgezin bevalt me helaas ook totaal niet. Ik heb dan ook enorm last van heimwee. Ik mis iedereen verschrikkelijk en weet soms niet waar ik het zoeken moet. Hoewel ik leuke klasgenootjes heb en je hier snel vrienden maakt zou ik het liefst de eerste de beste vlucht naar huis pakken. Gelukkig hebben mijn ouders hele lieve vrienden hier in The States die mij te hulp zijn geschoten!

Gelukkig zijn er ook leuke dingen gebeurd. Zo ben ik onverwachts een Nederlandse vrouw tegengekomen die hier al 6 jaar woont. Zij wil mij graag rondleiden door de stad en laten zien wat SF te bieden heeft. Daarnaast heb ik de Golden Gate Bridge opnieuw gezien (dit keer zonder mist), heb ik geluncht op Fishermanswarf en heb ik zeeleeuwen gespot op Pier 39. Tevens staat er voor volgende week een tripje naar Alcatraz gepland.

Ik hoop dat alles beter wordt en dat ik het snel meer naar mijn zin krijg hier in San Francisco. Ik zal het hier toch een half jaar uit moeten houden. De tranen zullen hopelijk snel verdwijnen als ik me meer op m’n gemak voel in een nieuw gastgezin. Dat neemt natuurlijk niet weg dat het gemis ook minder wordt. Kleine meisjes worden groot en dit is het moment om te groeien hoe moeilijk het nu ook is.

Lots of Love!!

1. Arianne:
    Lieve Iris,

Leuk dat je weer een verhaal geschreven hebt!! Ik weet hoe moeilijk het is in het begin, maar over een tijdje heb je het hopelijk naar je zin in San Fransisco! Als er wat is mag je me altijd appen, ook als het 's nachts is, haha! :)

Dikke kus & veel liefs,
    Arianne
  2. Debby:
    10 september 2014
    Alle begin is moeilijk. Even door de zure appel heen bijten.
    Wel tegenvaller dat het gastgezin niet bevalt. Heb je nu al een overplaatsing aangevraagd dan?

Take care! Debby
  3. Cyn:
    10 september 2014
    He Iris wij (ik en mijn vriend) zijn nu in pueblo iets onder Denver. Maar als ik in San francisco ben denk ong over 1.5 à 2 weken dan bericht ik wel ff kijken of we even hoi kunnen zeggen haha als je dan er nog bent of ergens anders

See t
  4. Debby:
    15 september 2014
    Hé, hoe is het nu? Al beetje gewend? Al bij ander gezin?
    Take care! X