Your visa has been approved

29 juli 2014 - Leusden, Nederland

Hoewel ik, gek genoeg, niet gelijk stond te springen toen mijn vriend mij ruim twee jaar geleden voor het blok zette en zei: “óf we gaan naar Amerika op vakantie óf we gaan niet”, heeft Amerika inmiddels mijn hart veroverd. Sindsdien roep ik bijna onafgebroken hoe graag ik daar wel niet (voor een bepaalde periode) zou willen wonen. En tsja als ik iets in mijn hoofd heb…

Op 10 juli 2014 stond een afspraak gepland bij het Amerikaans Consulaat in Amsterdam. Een afspraak waar ik gruwelijk tegen op zag. Je hoort vaak de griezel verhalen dat ze bij het consulaat zo verschrikkelijk streng zijn en dat een Nederlandse gevangenis nog minder streng beveiligd is. Hoewel het er typisch Amerikaans aan toe ging, viel het me al met al reuze mee. Er viel toch wel een last van mijn schouders toen ik de woorden “Everything looks fine, your visa has been approved. Enjoy your stay in San Francisco!” hoorde. Met een grijns van oor tot oor liep ik binnen een uur weer naar buiten. Het aftellen kan nu echt beginnen en ik kan mijn droom kan nu echt laten uitkomen.

Vandaag over 40 dagen is het zover, dan zal mijn USA avontuur gaan beginnen. Ik zal van 7 september 2014 tot en met 21 februari 2015 in San Francisco verblijven en mijn pre-master Recht gaan volgen. Hoewel ik erg uitkijk naar het moment dat ik op het vliegtuig stap richting the States, heb ik ook regelmatig gedachten als: “waar ben ik aan begonnen?!” en “Ik wil niet meer, ik blijf thuis!”.

Ik ben vaak jaloers op collega’s en vrienden die nu op vakantie zijn of nog op vakantie gaan, ik hou echter in mijn achterhoofd dat ik nog vertrek als iedereen weer terug is. Daarnaast mag ik natuurlijk absoluut niet klagen, aangezien ik straks 6 maanden mijn “American Dream” ga verwezenlijken.

Via deze blog zal ik proberen jullie op de hoogte te houden. Ik beloof niks, maar het valt zeker te proberen.

Wil je op de hoogte blijven van mijn avontuur? Voeg je dan toe aan de mailinglijst!

Tot snel!!