Alameda, the place to be!

16 september 2014 - Alameda, California, Verenigde Staten

Vandaag zit ik precies een week in San Francisco. Dit betekend dus een week mijn familie, Michel en mijn vrienden missen. Dit betekend buiten dit alles ook een hele hoop andere leuke dingen. Vandaag staat alles er anders voor dan van te voren gepland.

Zoals ik in mijn vorige blog schreef had ik het niet zo naar mijn zin in mijn gastgezin. De paniek sloeg toe en ik wist niet hoe ik het hier een half jaar uit moest houden het liefst had ik de eerstvolgende vlucht terug naar huis geboekt. Ik heb bij een aantal mensen mijn verhaal gedaan en zij zijn mij gaan helpen (Thanks Laura en Hans & Marsha <3 !!). Vandaag was dan ook moving day. Terwijl ik dit schrijf zit ik in een heerlijk huis, in een soort klein stadje net buiten San Francisco.

Het is hier ontzettend fijn en ik voel me meer dan welkom. Een van de pluspunten vind ik dat ik tussen alleen maar Amerikanen zit. Op deze manier leer ik het echte Amerikaanse leven kennen en ook met mijn engels gaat het met de dag vooruit. Ik zie het hier in de bay area allemaal wat zonniger in. Ik heb leuke en vooral lieve mensen om me heen en ik begin me wat meer op mijn plek te voelen. Dit neemt niet weg dat het gemis van thuis nog lang niet verdwenen is. Over onze Canada plannen moet ik dan ook nog even goed nadenken. Feit is wel dat ik me hier in Alameda ontzettend fijn voel.

Het leuke van tussen echte Amerikanen wonen is dat je ook meegenomen wordt naar Amerikaanse party’s. Mijn eerste Californian kid party is dan ook een feit. Soms is het lastig, omdat ik nog erg naar woorden zoek, maar ik merk dat het met de dag beter gaat en dat ik me steeds beter kan uitdrukken.

Al met al heb ik een prima week achter de rug. Ik heb het zo veel beter en de mensen waar ik nu (tijdelijk) verblijf zorgen goed voor me. Ze introduceren me bij veel Amerikaanse mensen, en dat is waarvoor ik hier ben gekomen. Ik zie het hier weer wat zonniger in en ik kan steeds meer gaan genieten. Ik heb “gelukkig” een Nederlands lotgenootje gevonden en het is fijn om af en toe mijn ei kwijt te kunnen bij haar. Ik ben wel wat bang om ver vooruit te kijken dus ik kijk gewoon hoe het van dag tot dag gaat. Ik heb regelmatig dipjes, maar ik heb lieve ouders, een lieve vent en vrienden en kennissen om me heen die me er doorheen slepen.

Thanks for reading!! I’ll keep you posted!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Frie:
    Hoi Iris,

Wat fijn om te horen dat het nu wat beter gaat! Je zit er nog maar kort dus het zal vast wel in de loop van de tijd steeds beter gaan. Zo te horen heb je al aardig wat mensen ontmoet.
    Ik hoop dat je komende tijd nog lekker kan genieten.

Groetjes, Frie
  2. Kiki:
    Hee!
    Wat lekker dat je een goed plekje hebt gevonden. Fijn dat ze je hebben kunnen helpen. Klinkt goed! Leuk te horen dat je al vele mensen hebt ontmoet en ook blijft ontmoeten. Je trip met het Nederlandse meisje er al op zitten?

Ga genieten nog!!
    Xxxx
  3. Alice:
    Hoi Iris,
    wat fijn dat je een plek hebt gevonden waar je het wel naar je zin hebt.
    Kop op hè!?! Voorlopig doe je dit toch maar weer!!
    Gelukkig blijf je positief en geniet je van alle leuke dingen!!!
  4. Esmeralda Regalado Gonzalez:
    17 september 2014
    Lieve iris!
    Ben super blij dat je nu een plek hebt gevonden waar je je fijner in voelt en dat je het wat zonniger ziet zitten! Dag bij dag! Geen plannen vooruit! Alleen de plannen dat je weg wilt samen met Michel naar Canada! De twijfels over canada moet je niet doen! Gewoon proberen met je lieve man! Er is altijd een weg terug!
    Love you! Dikke kus
  5. Fé:
    17 september 2014
    We komen er wel, over een paar weekjes is het alleen nog maar genieten :)