Orange October

1 november 2014 - Alameda, California, Verenigde Staten

Ik zit morgen precies 8 weken in San Francisco en wat gaat de tijd snel! Afgelopen week heb ik erg veel gezien van de omgeving. Hieronder een overzicht van de afgelopen anderhalve week:

Ik begin bij vorige week donderdag 23 oktober. Fé, Coco en ik zijn uiteten geweest bij een heel leuk klein restaurantje. Coco woont hier inmiddels al wat jaren en die weet de leuke plekjes te vinden. Dat zijn die momenten waarop je je steeds meer een local voelt, hoe gaaf is dat! Ik merk dat het soms best wel fijn is om Nederlands te praten. Een ontzettend leuke avond met heel fijn gezelschap!

Zaterdag ben ik gaan winkelen met Sari. Een nadeel hier is dat ze te veel leuke winkels hebben waar je erg hebberig van wordt. Een goed geslaagde dag! Ontzettend jammer dat Sari zaterdag vertrekt voor New York. ’s Avonds speelde de Giants (baseball) wat hier toch wel een big issue is. Samen met Pam, Barry en (ontzettend leuke) vrienden van ze heb ik de game gekeken. En ze wonnen gruwelijk!

Zondag stond een uitstapje naar de Muir Woods (bijzonder moeilijk om uit te spreken) op de planning samen met Fé en Camilla. Het duurde even voor we er waren, maar het was meer dan de moeite waard. Wauw wat is dat indrukwekkend. Mooie grote en vooral oude Redwood trees. Weer iets wat ik van mijn checklist af kan strepen.

Woensdag speelden de Giants hun laatste game in de World Series. Het was erop of eronder voor ze. Gelukkig hebben ze gewonnen! Ik ben baseball hier echt gaan waarderen. De sfeer is gewoon heel erg leuk en het wordt heel eerlijk gespeeld. Dus de Giants hebben er een baseball fan bij. Als traktatie voor het winnen aten we stroopwafels! Jammie!

Donderdag heb ik Silicon Valley gezien. In deze regio zijn veel technologiebedrijven gevestigd, inclusief Google, Apple, Oracle en Facebook. Erg leuk om een keer gezien te hebben en er een keer geweest te zijn, maar meer dan kantoorgebouwen zijn het niet. De Google campus is nog enigszins interessant, aangezien daar wat meer gebeurt. Maar ik zou het niet aanraden om er speciaal naartoe te gaan. Verder heb ik de campus van Stanford gezien. Wauw! Als ik toch geld had zou ik daar meer dan graag willen studeren! (Helaas kost een 4 jarige bachelor gemiddeld $300.000).

Vrijdag was de laatste dag dat Sari in SF was. Ze is vandaag vertrokken naar New York om daar zes weken te studeren. Als afscheid hebben we bij de Cheesecake Factory gegeten. Zeker een aanrader! Tevens was vandaag de huldiging van de Giants. Wat een chaos in de stad, maar een super fijne sfeer! Toch nog een paar spelers kunnen spotten.

Natuurlijk was het ook Halloween. Mijn eerste (en waarschijnlijk enige) Amerikaanse Halloween. Ik heb niet veel bijzonders gedaan, maar dat mag de pret niet drukken. Ik ben met Amerikaanse kennissen wat gaan eten op het eiland waar ik woon, daarna zijn we naar een glow in the dark gallerij geweest en als kers op de taart hebben we een cocktail gedronken in de Tiki Bar (een cocktailbar die volledig aangekleed is in de style van Hawaii) Halloween doet me eigenlijk een beetje denken aan Carnaval in Nederland. Ontzettend veel mooi aangeklede kinderen gezien en ook de volwassenen doen hier enthousiast mee!

Ik ga alweer mijn negende schoolweek in, wat gaat de tijd hard! Nog 6 weken tot ik kerstvakantie heb. Ook voor november staan er weer wat dingen op de planning: onder andere een football wedstrijd tussen CAL en Stanford (twee aardsrivalen) en natuurlijk Thanksgiving. Genoeg te doen hier!

Thanks for reading!