California love

27 januari 2015 - Alameda, California, Verenigde Staten

Oeps het is wel erg lang stil geweest hier. Hoog tijd voor een nieuwe blog. Toch best gek, over 26 dagen ben ik alweer thuis. Dat betekend dat ik dan alweer een halfjaar van huis ben weggeweest en een half jaar bij lieve mensen in Amerika heb gewoond. Ik begin me al een beetje Amerikaanse te voelen. Als ik eerlijk ben wil ik helemaal nog niet naar huis. Zo erg als ik er in de eerste week naar uit keek om weer bij mijn lieve ouders, Michel en vrienden te zijn, zo erg heb ik het hier nu naar mijn zin. Ook het idee vind ik ineens heel beangstigend dat het er al bijna op zit. Ik probeer dus nog optimaal te genieten en alles eruit te halen wat erin zit. Ik zal hieronder proberen een korte samenvatting te geven van wat ik de afgelopen periode heb uitgespookt hier.

Michel is tijdens mijn kerstvakantie hierheen gevlogen en we hebben heerlijk twee weken samen doorgebracht hier. Eerlijk is eerlijk het is best raar om elkaar weer na zo’n lange tijd te zien. Een beetje aftasten dus weer, maar we hebben het erg leuk gehad. We hebben veel kleine uitstapjes gedaan. Zo zijn we naar Monterey, Carmel, Santa Cruz en Half Moon Bay geweest. Even lekker er met z’n tweeën op uit. Daarnaast hebben we op een boot in Sausalito geslapen en natuurlijk hebben we kerst en oud en nieuw gevierd. Toch best vreemd oud & nieuw zonder oliebollen en ook vuurwerk heb ik niet gezien of gehoord. Echt een gevoel van een nieuw jaar heb ik dus niet.

Er is een tijd van komen en helaas ook een tijd van gaan. Michel vloog 2 januari weer terug naar het koude Nederland . Toch best weer even slikken. Maar nog een paar weken en dan zien we elkaar weer. Daarbij heb ik onwijs lieve mensen om mij heen en ook ik moet helaas weer naar school, dus een ritme zit er snel weer in.

Dinsdag 6 januari was het weer tijd om terug naar school te gaan. Best jammer, ik genoot prima van mijn vrije tijd, maar ook daar komt een einde aan. De laatste 7 weken zijn van start gegaan. Best eng en er is nog zo veel wat ik wil doen. De afgelopen paar weken hebben Pam, Barry en ik aardig wat feestjes gehad en dat hakt er toch meer in dan gedacht. Het is leuk, maar het is ook best fijn om een weekend even niks te doen en een beetje bij te tanken en even met z’n drieën door te brengen.

De afgelopen weken heb ik niet bijzonder veel gedaan. Ik spreek op het moment erg veel met vrienden af en probeer zo veel mogelijk in de stad te zijn en te genieten. Fé en ik zijn naar een Nieuwjaars borrel geweest bij de Nederlandse Ambassade. Best gek om weer ineens iedereen Nederlands te horen praten. Je raakt zo gewend aan het feit dat alleen jij Nederlands spreekt en dat je tegen bepaalde mensen alleen Nederlands kunt praten. Na een paar uurtjes zijn we nog wat koffie gaan drinken bij een leuk tentje in de stad. Verder hebben Fé en ik Coco weer gezien. Best leuk om iemand te kennen die hier al een tijd woont en dus ook leuke plekjes in de stad weet om te eten. Zie je een keer wat anders dan de toeristische plekjes. Ook dat was weer, zoals altijd, erg gezellig! Het hoogtepunt van de afgelopen paar weken was toch wel Sea Ranch. Een klein plaatsje 3 uur ten noorden van San Francisco langs de kust. Een erg mooi en vooral rustig plaatsje. Heerlijk om bij te komen en uit te rusten. Een vriendin van Pam heeft daar een huisje en die kwam onverwacht vrij, dus we (Pam, Barry, Cari en ik) hebben daar heerlijk een weekendje gerelaxt.

En nu de laatste dagen zoveel mogelijk genieten! Het is eng hoe snel de tijd is gegaan. Ik word soms wakker van een paniekaanval, omdat ik niet terug wil. Begrijp me niet verkeerd, het is fijn om iedereen weer te zien, maar the Bay Area heeft mijn hart gestolen. Ik geniet hier nog even verder in sunny California (20 graden). Tot de volgende keer!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Cyn:
    27 januari 2015
    wauw!!!

Ben blij dat je over je heimwee bent.. En toch nog hebt kunnen genieten van deze bijzondere reis. Waarschijnlijk krijg je zoiets once in a life time..

Iris bedankt voor je gezelschap eten was lekker ook al ben ik echt geen vis eter geniet er nog heel even goed van alles, neem alles op wat lukt evt. Wat foto's maken van (dagelijkse) dingen die later niet zo dagelijks meer zijn maar bijzonder worden!

Enjoy youre time xx Cyn
  2. Duco:
    27 januari 2015
    Super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en eigenlijk nog niet terug wil, maar toch ook weer een beetje wel. Heel dubbel en heel herkenbaar haha!
    Groot gelijk, nu optimaal gaan genieten van de laatste tijd die je daar hebt en niet te veel nadenken over wanneer je weer teruggaat. Dat moment komt vanzelf.

Stiekem vind ik het wel heel leuk dat je binnenkort weer in Nederland bent
    Xxx