The American experience

24 november 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Zo schrijf je wekelijks wat en zo schrijf je een tijdje niks. Alweer 3 maanden in de Verenigde Staten van Amerika. Het wordt nu toch wel echt tijd om wat meer te gaan ondernemen. Ik wil later geen spijt krijgen dat ik bepaalde dingen niet gedaan heb of gezien heb terwijl ik daar wel de kans voor heb gehad.

De weken zijn vrijwel steeds hetzelfde en het is niet zo spannend meer als het was een paar weken geleden. Ik heb drukke (en vaak ook lange) dagen op school, waardoor ik vrij weinig vrije tijd heb door de week om actie te ondernemen. Er moet natuurlijk ook huiswerk gemaakt worden. Hieronder een overzicht wat ik de afgelopen paar weken heb gedaan:

Ik ben met twee Amerikaanse vrienden naar een brouwerij geweest. Ik heb daar een ander soort bier geprobeerd (en ik hou absoluut niet van bier). Daarna zijn we naar Oakland gegaan en hebben we Frans Vietnamees gegeten. Een echte aanrader mocht je ooit hier in de buurt zijn!

Een aantal zondagen op rij heb ik samen met Pam en Barry wijn geproefd bij vrienden van ze. Erg lekker, maar ook wel veel alcohol. Gezelligheid ten top!

Verder heb ik een Lands End trail gedaan samen met Fé. We hebben beiden genoten van het weer en het mooie uitzicht. Na de trail zijn we door de wijk Sunset gelopen en zijn richting Golden Gate park gegaan. Daar zijn we de toren van het DeYoung museum ingegaan, waar we van het mooie uitzicht over de stad hebben genoten. Aan het eind van de middag zijn we wat gaan eten bij Marnee Thai. Ik had de tip gekregen om een keer daar te gaan eten als ik de kans heb en ik kan je vertellen het was zeker de moeite waard! Ontzettend lekker gegeten!! Zeker weer een geslaagde dag! Thanks Fé for being such a good friend!

Barry, Pam en ik zijn met z’n drieën naar de film geweest. We kozen de film Gone girl, omdat we daar goede verhalen over gehoord hebben. En het was zeker de moeite waard! Na de film zijn we weer wijn gaan proeven bij die vrienden die een wijncollectie hebben! Wijnkenner in spé hier.

Deze vrijdag zijn Fonn, Marieke en ik wat gaan eten bij (hoe kan het ook anders) the Cheescake Factory. En ja ze hebben ook ander eten dan alleen cheesecakes (hoewel die zeker de moeite waard zijn). Daarna zijn we naar Mockingjay geweest (de derde hungergames film). Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze film minder vond dan de vorige twee delen.

Zaterdag was de dag dat ik naar een American Football game ging. Stanford en Cal speelden tegen elkaar, twee aardsrivalen. Wat was dat gaaf! De hele sfeer en vibe die je meekrijgt tijdens zo’n game is amazing. En hey meer Amerikaans krijg je het niet. Helaas verloor Cal. Het was zo gaaf, ik zou graag nog een keer willen!

Ik zal proberen wat vaker wat van me te laten horen. Sommige weken zijn helaas wat minder spannend dan andere, maar dat hoort erbij. De American experience krijg ik hier in ieder geval wel helemaal!

1. Giovanna:
    24 november 2014
    Wauw, je hebt weer leuke dingen beleefd zo te lezen! En veeeel lekker eten! Genieten dus! Xx
  2. Marian:
    24 november 2014
    Wat een prachtig uitzicht over de baai en de brug. Holland is weer erg wennen als je terug bent. Zo plat
  3. Fé:
    25 november 2014
    Leuke update weer Iris, and thank you :))
  4. Arianne:
    25 november 2014
    Wauw! Echt fijn dat je zoveel leuke dingen mag meemaken & beleven! Geniet er nog maar goed van, want voor je het weet ben je terug in ons koude kikkerlandje! Xxx